onsdag den 14. september 2011

Bogkage

Denne kage er til min fars kæreste, som er en læselysten dame der elsker og går meget op i sin have.
Derfor skulle hun selvfølgelig have en havebog, men igen - hvordan laver man lige sådan en kage uden en bogform.

Her er hvad jeg gjorde:
Jeg bagte to små brædepande kager, den ene var sukkerbrødsbunde og den anden var mandelbunde.






Her er kagen lagt sammen. Først en bund så fyld bund igen fyld igen To små bunde skåret til i strimler så de passer. Plaser dem lidt forskudt for midten hvor bogen skal bue. Man kan lige se dem på billedet. Smør lidt fyld ovenpå og derefter den sidste bund.





Her er bogen smurt op med nutella smørcreme.




Bogen er pyntet med blomster og en sideopdeler.




Har stadig ikke meget værktøj, men fandt lidt modeller tool til billige penge, så det må udgøre det for en start.



En lille detalje som ikke ´ses så godt på billedet er den lille havenisse i hjørnet af kagen. - Fødselaren kan nemlig ikke klare havenisser:-)
Udover sukkerbrødsbunde og mandelbunde er der i kagen limemouss og hvid tobleronecreme. Uhm det er ikke sidste gang jeg forsøger mig med denne sammensætning.

I må meget gerne skrive en kommentar til denne how to

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...