tirsdag den 20. august 2013

Jeep kage



Denne lille kage gav mig et par udfordringer undervejs. En ting var at den for 14 dage siden skulle fragtes fra allerød til ålborg i 25 - 30 graders varme (og med en max hastighed på 80 km/t -på motorvejen) Dette lykkedes med en flamingo frugt kasse, hvor jeg lavede et par ekstra sider og sænkede låget, for at isolere bedre. Deri kom en masse køle elementer. Imponerende nok var temperaturen stadig 5, 2 da vi endelig ankom.

Det gik fint med at udforme Jeepen i RKT. Den blev smurt op og skulle betrækkes. Som noget nyt ville jeg prøve med halv marcipan og halv mmf. Det gik også fint i starten og nu manglede bilen bare alle detaljerne. På dette tidspunkt var jeg rigtig godt tilfreds, men så begyndte Marcipan/fondanten at svede. Fuck noget l..., men med næsten 30 grader udenfor var det måske ikke den perfekte dag til kagepyntning.

Bilen blev mere og mere blød og jo flere detaljer jeg forsøgte at lave des værre blev det. Forsøge jeg at sætte den lidt på køl blev det om muligt meget værre når den kom ud. (Hvis du ligger inde med nogle erfaringer her så tager jeg gerne imod).

Mens jeg smurte kagen op, så den var klar til at blive overtrukket, blev det hele bare meget værre. Min kollega - vores sommerafløser (jeg lavede kagen efter arbejdstid på arbejdet) kom til at vælte en liter fløde ud over bilen. HYYL. Fløde, varme og marcipan går bare ikke så godt sammen. Med et tons af køkkenrulle lykkedes det mig at duppe bilen fri af fløde, desværre blev der bare endnu flere buler i bilen. Dørene på bilen blev delvist visket ud og har rykket sig lidt. Efter flere svedeture og et fløde bad, ligner bilen nærmest en fra en tegnefilm. Tid var der ikke mere af, da kagen endelig var blevet betrukket med marcipan, så det kunne ikke blive anderledes. Alt taget i betragtning syntes jeg den blev meget sød.

Kager er lavet med nøddebunde

Lime mousse og hvid Toblerone creme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...