onsdag den 23. marts 2016

Julen vare lige til påske

Herhjemme bliver der stadig sunget julesang og selvom påsken er lige om hjørnet, tror jeg det fortsætter. Hver aften når jeg har puttet Natacha ligger hun og synger. Nu er det ikke fordi hun kan meget af teksterne, men man er sjælden i tvivl om melodierne. For tiden bliver der sunget aleluja aleluja, efterfulgt af hurra hurra hurra og kage. Så en god blanding af Et barn er født  i Betlehem og fødselsdagssang er hverdag herhjemme. Egentlig er det jo ganske hyggeligt. Hvis vi synger (prøver på det), så fortsætter hun, så godt hun kan. Hver gang vi går forbi en flagstang med flag eller vimpel udbryder hun hurra hurra hurra. Der sker meget med sproget for tiden og hun er god til at fortælle hvad hun ser. Nogle ord skal man lige høre en ekstra gang eller to inden man forstår hvad hun mener. Dog har jeg bare af at fange ordene hurtigt for den lille dame har tempereret.

Mens vi stadig er lidt ved julen får i lige et billede af kagen som Rebecca havde med i skole. Hver elev skulle i december have en lille gave med til klassen, men da hele 2 årgang blev delt (for en periode), tilbød vi at bage en kage til hele årgangen, når de alligevel skulle holde afslutning sammen.

Hvordan julekagen skulle se ud var der ingen tvivl om, nu hvor det var en gave. Selv kunne jeg ha ønsket et langt bedre finish, men sommetider må man lære at sige pyt og huske at bruge et fad der kan være i køleskabet, for jeg skulle hilse at sige, at det ikke var helt nemt at flytte kagen da den var færdig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...